Další hromádka nesetřízených informací ze života mezinárodního studenta

Tak jsem se přibližně po dvou týdnech dostal k tomu, abych zas něco napsal. Mrzí mě, že nepíšu častěji, je to jedna z těch věcí, co je mám „v merku“, jako i například pravidelné chození do posilovny, ale nedaří se mi je realizovat. Však to znáte 😀

Z obecného pohledu život v Evanstonu pokračuje podle zásady „Čas ubíhá neuvěřitelným tempem, člověk pobíhá sem a tam, někdy nešťastný, jindy spokojený, na to se neúprosný rozvrh neptá, a když se ohlédne, zjistí, že už má za sebou tři měsíce.“ Kdybyste se mě ale zeptali na aktuální náladu při psaní tohoto příspěvku, je rozhodně lepší, než při psaní toho posledního.

Pár dní po psaní posledního blogu mě spolubydlící Mitch pozval k sobě domů na díkůvzdání (stejně jako 2 další NU studenty, jak jsem později zjistil), takže nejspíš zažiju pravé americké díkůvzdání, jak má být. Navíc do Michiganu to opravdu není moc daleko, čili neztratíme moc času cestováním. Pozitivní. Od posledně jsem taky začal chodit do No Fun Mud Piranhas, obnovené improvizační skupiny, jejímiž členy tu kdysi byli i David Schwimmer a další později slavní herci. Moji skupinku vedou dva třeťáci s bohatými zkušenostmi ze zavedených improvizačních skupin na kampusu, a zatím na mě celé to dobrodružství působí celkem produktivně – opravdu se učíme zásady improvizace, které opravdu pomáhají, a opravdu občas vznikají velmi vtipné scény. Samozřejmě je to všechno vedeno s americky pozitivním přístupem, čili oficiálně vlastně nikdy neuděláte nic špatně, ale trenéři nám do toho dokážou kecat, takže se snad i rozvíjíme. Od příštího trimestru je v plánu každý trimestr zakončit představením všech menších skupinek na jevišti, k čemuž jestli dojde, tak by to měla být vážně zábava.

Když už jsme u divadelních plánů, doslechl jsem se nedávno o existujících plánech na „All-freshmen All-majors-welcome Musical“, v překladu muzikál tvořený výhradně prváky, všechny obory vítány. Proč je taková distinkce důležitá? Do ostatních divadelních představení se lidé, co tu nestudují divadlo, moc často nedostanou. Je sice pravda, že díky tomu ta představení pak vypadají tak, jak vypadají, a některá by mohla s přehledem najít úspěch na pražské divadelní scéně, ale pro nás, co nemíříme na Broadway, ale přesto bychom si rádi nějakou tu roličku střihli, tohle zní jako dobrá příležitost. Tak uvidíme, co se z toho vyklube.

Víkendy jsou poslední dobou obecně celkem fajn. Minulý víkend jsem obral pět kluků o nějaké ty dolary v pokeru, to mě bavilo :). Tenhle víkend začal pátek ráno tím, že jsem naprosto zmršil midterm ze statistiky, takže nic moc, ale pokračoval relativně zábavnou, nepřecpanou party s převahou ženského pohlaví (což je v podstatě zázrak) v pátek večer, dále výletem na partičku whirlyballu (ježdění na autodromových autíčkách a u toho střelba z nástroje podobného tomu lakrosovému na vysoko položené branky, neuvěřitelná taškařice) s lidmi z ISA (mezinárodní studenti), a sobotní večer uzavřelo několik pestrých a zábavných partií kulečníku s lidmi z koleje, s nimiž jsme pak vyrazili zhlédnout nejnovější díl bondovské ságy, Skyfall. Skyfall je skvělý. I pro „bondovské tradicionalisty“, jako jsem já. Jděte na to. Vážně.

A abych se opravil z minula: esej tvořící 25% známky jsem samozřejmě neodevzdával na statistice. Šlo o esej na Slum Cinema a dostal jsem z ní A-, což podle toho, jak jsem viděl přes ramena ostatním, byla dost možná nejvyšší meta pro daný esej, neviděl jsem totiž nikoho s A a jenom souseda s A-.

Taky jsem si koupil letenku na druhou polovinu školního roku, z Prahy odletím až 8.1., kdy už škola jaksi normálně poběží; zbývá mi ještě získat souhlas španělštinářky, abych mohl v klidu spát bez obav z penalizace za absenci na první hodině. Do Prahy pak přiletím 16.6.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem přátelům, kterým jsem psal v časech, kdy jsem se necítil nejlíp, za jejich podporu. Mám vás rád lidi, a vím, že to teď taky většina z vás nemá lehké. Holt všichni začínáme v novém prostředí a za nových okolností. Takže se držte.

A ať jste kdokoli, pokud máte dotaz, připomínku, či něco, o čem byste se chtěli dozvědět, klidně komentujte tady na blogu, ať to oživíme!

P.S.: Podařilo se mi tu ( i když jen online) najít dalšího Čecha. Je to doktorand ekonomie (myslím) a zřejmě i napsal pár článků pro finmag.cz, čili tomu asi docela rozumí, jak se říká lidově. Co je ale důležitější, jeho blog (http://furstovi.blogspot.com/) je v mnoha věcech velmi trefný jak co se života v Evanstonu týče, tak ekonomických názorů a předpovědí. Pod většinu věcí, co píše, bych se podepsal. Zkoukněte.

About adamzamorem

Student Northwestern University v Evanstonu, Illinois.

Zanechat Odpověď

