Tak jsem zpátky

Tak a zase jsem tu. Jak ve smyslu „tady v Evanstonu“, tak ve smyslu „tady na blogu“. Tentokrát jsem si pro vás připravil několik srandovních hesel, snad se vám budou líbit. Takže: Odpusťte interní vtip. Vracím se, abych se opět podělil o pár informací ze svého zámořského života. Budu rád, když ve chvíli, kdy tohle dočtete (/jestli), zanecháte třeba komentář, reakci, otázku, nebo cokoliv kultivovaného, co vás napadne.

Let do Chicaga 8. ledna byl znatelně lepší z pohledu nedotčenosti nejstřeženějších zákoutí mého těla, jinými slovy mě tentokrát konečně nikdo neosahával. Co víc, British Airways mají lepší servis i letadla než LOT. American Airlines, s nimiž jsme přelétali oceán, měly pro náš let připraven Boeing 777 s ucházejícím prostorem pro nohy, což jsme kvitovali s uspokojením. Bohužel, nevím proč, možná to má co dělat s nějakými antidiskriminačními zákony, ale American Airlines měly nejošklivější letušky, s jakými jsem kdy letěl.

Mnohem horší ale byla fronta na O’Hare na imigračním. Takové organizační selhání bych od Američanů rozhodně nečekal. Dvě haly plné lidí, co se zrovna vyhrnuli z několika obrovských letadel přiletivších ze všech koutů světa, a jen přibližně polovina budek imigračních pracovníků zaplněna někým, kdo něco dělá. Výsledkem byly asi dvě hodiny čekání, desítky lidí, co zmeškali navazující lety, a velmi nevrlé a nedůstojné chování imigračních úředníků. Zklamání.

Po příletu jsme museli okamžitě fungovat, neboť trimestr už začal a už jsme rovnou měli na kontě pár prošvihnutých hodin. Nepochybně vás zajímá (pání, to zní nafoukaně), co vlastně dělám za předměty v tomhle trimestru. Nebo vás to nezajímá, ale napíšu to sem stejně, když už jsem to psal posledně 🙂

COMM 275 Persuasive Images: Rhetoric of Popular Culture

Kurz o tématech jako je image, značka, popkultura apod. vyučovaný předním světovým odborníkem v oboru, Irvingem Reinem (spolupracoval s nekorunovaným guru marketingu, Philipem Kotlerem, který je mimochodem taky u nás, na mnoha knihách, radil posledním dvěma chicagským starostům před Emmanuelem ohledně jejich mediálního vystupování, zkrátka borec). Co je pozitivní, zatím se mi nezdá, že by šlo o ploché tlachání, kterého jsem se obával. Když se kurz jmenuje rétorika populární kultury, opravdu se zabýváme tím, co jednotlivé prvky, strategie apod. říkají či symbolizují, jak působí na zákazníka. Naposled jsme se třeba bavili o rozestavení supermarketů a strategiích, jak udržet lidi v obchodě co nejdéle, i o jejich historickém vývoji.

Zajímavým prvkem kurzu je trimestrální projekt (to zní jak těhotenství) – jsme rozděleni do skupin po cca pěti lidech a každá skupina bude muset kromě klasické akademické eseje na svoje přidělené téma udělat i video, v němž toto téma představuje, vysvětluje, doplňuje, ptá se lidí, co o tom něco vědí apod. Pěkně se nám tedy kombinuje teorie a praxe. Co je vůbec nejlepší, podařilo se mi dostat do skupiny s tématem „Boybands“. Kdo mě zná ví, že máloco by mě mohlo zajímat víc 😀 Navíc starý pan profesor na konci poslední přednášky zamumlal něco o tom, že zná současného manažera Backstreet Boys a že bychom se s ním snad mohli i sejít či co, což by bylo úplně super!

MATH 220: One-variable Calculus

První kurz z univerzitní sekvence matematických kurzů. Většinu látky už jsem sice dělal dřív, ale zapsal jsem se do něj, abych se zajel ve všech těch věcech, co se tu v matematice píšou a nazývají jinak (množiny se píšou jinak, různé zákony a teorie se jmenujou podle jiných lidí apod.). Zatím je to vážně dost lehké a taky musím říct, že mi český styl vyučování matematiky vyhovuje víc. Alejáci vědí: zlatá Bílková. Ale co, aspoň něco počítám, a to mě baví.

SPANISH 121-2 Intermediate Spanish

Pokračování kurzu španělštiny z minulého trimestru. Pořád mě jako jazyk velmi baví, mám pocit, že bych zvládal i trochu akcelerovanější variantu kurzu. Nová profesorka je opět ze Španělska, ale tak dobře učit jako ta předchozí  neumí. Ve výsledku fajn.

PSYCH 110 Introduction to Psychology

Zatím zajímavý kurz vyučovaný skvělou, talentovanou mladou profesorkou, jednou z místních profesorských hvězd, Renee Engeln-Maddox. Tady to vypadá, že se bude i docela makat. Zatím jsme se stihli naučit moc málo na to, abych to nějak zhodnotil.

 

Tolik tedy moje kurzy. Co se aktivit týče, po dlouhém a komplikovaném přemítání jsem zanechal společenského tance a improvizační skupiny No Fun Mud Piranhas, takže tu v podstatě mimoškolně organizovaně nic moc nedělám, což mě trochu trápí. Naštěstí zůstává Flipside a ISA, takže něco se přece jenom naskytne.

ISA právě rozjíždí pokus o nastartování nějaké formy družby (haha, nevěřil jsem, že to slovo někdy použiju mimo parodování komunistů) s mezinárodními studenty na ostatních univerzitách v Chicagské oblasti. Už jsem kontaktoval Danu Blechovou z UChicago s dotazem, jaký má na to názor, a o nikom jiném moc nevím. Takže jestli znáte někoho prima třeba na Loyole (ta je tu vyloženě kousek), na Bryn Mawr nebo podobně, dejte vědět.

Stále čekám na výsledky soutěže o design trička pro Allison Hall (moje kolej), kde se můj návrh dostal do finále. Byl bych na sebe docela pyšnej, kdybych dostal nejvíc hlasů 🙂

Kulturní program nějak moc nabitý nemám, zatím jsem byl v kině na Djangovi (ne lepší než Bastardi ale pořád dost dobrý) a na kampusu na long-form improvizaci Titanic Players, kteří byli opět super. Dobrých filmů je v kinech spousta, je spíš problém sehnat lidi, s kterými jít. Určitě ještě chci na Bídníky. Co se divadla týče, kolem 25. ledna má premiéru největší studentský muzikál (snad i největší studentský v Americe, ale to si nejsem jist) u nás, My Fair Lady. Vzhledem k tomu, jak vysokou laťku držela i výrazně menší představení, na kterých jsem tu byl, nemám sebemenší pochybnost, že to bude velmi dobré. Jediné, oč se trochu obávám je, že bude hrozně slyšet jak se Amíci snaží napodobovat britský přízvuk.

No a psaní v minulém čase zakončím zprávou o „Dinners with Faculty“ (večeře s profesorem), jedné z nichž jsem se nedávno zúčastnil. Organizuje je naše „rezidentní profesorka“ – to znamená, že bydlí v Allison s námi, akorát má mnohem lepší bejvák – známá Renee Engeln. Tentokrát přišel nějaký pan profesor astrofyziky a bylo s ním docela zajímavé povídaní. I když ho, chudáka, bolely zuby.

Brzo už si snad konečně zabruslím na Ice Rink u našeho studentského centra, pokud ho ovšem někdy otevřou. Zatím je stále zavřený, ačkoliv je tam voda, je zmrzlá, a teploty se držely dobře pod nulou poslední víc než týden. Takže netuším, co pořád špekulujou, ale přinejhorším tam hupsnu v noci, když to nikdo nehlídá.

V pondělí je naprosto výjimečný „day off“, protože má narozeniny Martin Luther King a to je v USA postava dosti významná. Jupí, prodloužený víkend!

Příští týden půjdeme s Petrem oba k druhému kolu prezidentských voleb a snad pomůžeme odstranit Zemana.

Jděte taky.

Jestli jste se dočetli až jsem, posílám vám pozdrav: „Zdravíčko!“ a doufám, že se budete pravidelně vracet a pokud vás něco zajímá, že se zeptáte.

Kromě návštěv posilovny jsem si do rozvrhu napevno zanesl i psaní na blog, čili by se tu měly příspěvky objevovat snad dokonce až jednou týdně. Neberte to jako slib, ale snaha bude 😉

Na závěr bych chtěl popřát hodně štěstí v přijímacím řízení všem krajanům, co se k nám přihlásili. Zatím vím o jednom. Každopádně bych tu moc rád uvítal víc Čechů. Či sa prihlásil aj niekto zo Slovenska, neviem, no veľmi pevne dúfam, že áno. Slovák tu zatial nie je ani jeden!

Pivu zdar a žijte blaze.

Tagy:,

About adamzamorem

Student Northwestern University v Evanstonu, Illinois.

2 responses to “Tak jsem zpátky”

  1. A says :

    tyjo, takovej gigačlán. děkuji za něj, poskytl mi hezkou výmluvu vykašlat se chvíli na učení:) přijde mi srandovní, jak píšeš takovým strašně smíchaným jazykem (jakože napůl velmi spisovným a z druhý půlky uplně hovorovym). každopádně like! (reakce na interní joke: „haha“)
    těšim se na další příspěvky. zajímá mě, jak se ti budou vyvíjet kurzy. a svaly z tý posilovny ( 😉 )

  2. Kryštof says :

    Ahoj!
    Tvůj blog jsem četl naposledy v Září, kdy ho myslím můj brácha našel na stránkách Fulbrightu. Jsem senior na střední škole v Georgii a Northwestern je jedna ze škol, na kterou jsem se hlásil. Říkal jsem si, že bych ti to měl dát vědět a až vyjdou v Březnu/Dubnu rozhodnutí, určitě napíšu znovu.

    Jinak hodně zdaru se vším a určitě někdy dáme řeč!
    Kryštof

Zanechat Odpověď

