Samá vážná věc

Za poslední týden se odehrálo celkem dost věcí hodných zmínky. Nevím, jak dlouho mi vydrží psací trpělivost, takže se možná dozvíte o všech podrobně, možná je prolétneme, a možná některé vynechám. Uvidíme.

O víkendu jsem zahájil další ze svých misí s krycím jménem „Pokusný králík“ – zajel jsem si na náš Downtown Chicago medicínský kampus pro náramek měřící životní funkce a různé další serepetičky, a ten náramek teď nosím a k tomu zapisuji, kdy chodím spát, kdy vstávám apod. Co by člověk neudělal pro lehce vydělané peníze, že 🙂

Mezitím se v Evanstonu schylovalo k obecním volbám, přesněji volbám do výboru školství (School District) a volbám starostů městských částí (alderman). Městská část, pod níž spadá i moje kolejní budova, byla po dobu posledních čtyř let pod kontrolou jisté paní Judy Fiske, která, jak je u evanstonských představitelů dobrým zvykem (naše univerzita tu totiž byla dřív než město samo, a proto nemusí platit daně, což nám město samozřejmě nemůže odpustit), nesnáší naši univerzitu a nás studenty, ačkoliv samozřejmě ne přiznaně. Projevuje se to však v činech – nechává v platnosti tzv. „Bordelovou vyhlášku“, která stanovuje, že když v bytě bydlí více než tři vzájemně pokrevně nepříbuzní lidé, jedná se z pohledu města o nevěstinec, což dává velmi pohodlnou páku městu, když se jim znelíbí osazenstvo jednoho z mnoha větších studentských bytů. Mimo jiné také odmítá posílit veřejné osvětlení kolem kampusu, což je, ačkoliv to tak Čechovi možná nezní, důležitá bezpečnostní otázka. No, už jsem to tu kdysi popisoval a nechci se opakovat, takže jen dodám, že paní obhájkyně bohužel znovu vyhrála (ačkoliv ze studentů pro ni podle mě nehlasoval nikdo), ke zklamání kohokoliv ve zodpovědné pozici na naší univerzitě, jako jsou třeba lidé ze studentského senátu apod.

Když už mluvíme o volbách a studentském senátu, sluší se zmínit, že ten čekají velmi brzy také volby. Já jsem na to zvědav hlavně z hlediska toho, že uvidím, jak vypadají studentské volební kampaně na univerzitně silně zaměřené na žurnalistiku a komunikace obecně. Kampaně, které už začaly, jsou nepřekvapivě dost dobře provedené a profesionální, a na rozdíl od „velké“ politiky i dost věcné, což je příjemná změna. Ještě jsem nestihl prostudovat programy všech lidí na kandidátce, takže ještě nevím, koho budu volit, ale každopádně je to celkem vzrušující.

Poslední vážnou věcí, o které má smysl se zmínit, je vlna pohovorů, která mě v následujících dnech čeká. Podařilo se mi postoupit do pohovorů z přihlášky do ISBE Marketing (takže jste mi asi dobře drželi z minula palce, díky!), což mě čeká v neděli před obědem, byli jsme také oba s Petrem pozvání k pohovoru na pomocníky při mezinárodní studentské orientaci v září, a třetí pohovor se bude týkat jedné z vedoucích pozic ve Flipside. Do toho chce ještě něco zakládat Roberto, s nímž jsme si tento týden vybrali pokoj, kde budeme příští rok bydlet. Takže to vypadá, že budu docela aktivní. Což bude asi docela záhul, vzhledem k tomu, jak jsem tu zatím efektivní (vůbec), což ústí v to, že i teď sotva stíhám dělat poctivě věci do školy, a to zase tolik postranních aktivit nemám.

Už by mohlo přijít jaro. Podle slov studentů z vyšších ročníku je jarní trimestr v chicagském klimatu vždycky nejlepší, protože lidé si kompenzují všechnu tu touhu chodit na čerstvý vzduch, kterou si nemohli vyplnit v předchozích dvou trimestrech (když je tu sakryš pořád zima).

Do Čech zdar a sílu.

Tagy:,

About adamzamorem

Student Northwestern University v Evanstonu, Illinois.

Zanechat Odpověď

