Vzhůru na jih!

Školní rok na většině amerických univerzit už dávno vzal za své a dokonce i ten náš tady na Northwestern už se chýlí ke konci. Přednášky už se nekonají, zbývá jen zkouškový týden (finals week), a mně konkrétně naštěstí jen jeden, i když dost velký, závěrečný test z ekonomie veřejných prostředků. Třetí rok v Evanstonu utekl snad ještě rychleji než ty předchozí a čím dál víc mi dochází, že už mi nezbývá tolik času, než se budu muset se zlatou klecí chicagského předměstí rozloučit. Snad i to mě vloni na podzim ovlivnilo v uvažování o tom, jak si zbytek svého času tady rozvrhnout, a snad i proto jsem se rozhodl uskutečnit některé věci, které jsem původně neměl v plánu.

Jaké například? Například study abroad, tedy studium v zahraničí. V minulých letech, když jsem se bavil se spolužáky, co se chystali někam vyjet, jsem tuhle variantu spíš zavrhoval s tím, že „já už přece v zahraničí jsem“. Nicméně letos jsem se zamyslel ještě jednou, uvědomil si, o jak jedinečnou příležitost poznat nějakou zemi, kam bych se jinak vůbec nedostal, se jedná, a rozhodl se trochu podrobněji prozkoumat možnosti. Jelikož jsem potřeboval, aby můj výjezd nahrazoval podzimní trimestr tady na NU a zároveň zanechal v létě dost času na stáž v Chicagu (kterou se mi nakonec bohužel dostat nepodařilo) nebo jinde, volba padla na Bolívii.

Takže o co jde? Pokud se úspěšně prohrabu všemi žádostmi o vízum a podobným papírováním, strávím tři měsíce (konec srpna – začátek prosince) v třetím největším bolivijském městě jménem Cochabamba. Výuka nebude probíhat přímo na lokální univerzitě, nýbrž pod hlavičkou firmy SIT Study Abroad, která podobné programy pro americké studenty pořádá po celém světě. Zaměřená bude kromě intenzívní španělštiny hlavně na Bolívii samotnou, její historii, kulturní vývoj, kolonizaci a dekolonizaci, životní filosofii Bolívijců apod. a zakončena bude samostatným výzkumným projektem každého studenta (kde já se pokusím vymyslet téma, které by se ideálně nějak dotýkalo komunikace i ekonomie). Hodně času ale také strávíme výjezdy, podíváme se například k jezeru Titicaca i do amazonské oblasti, kde v obou případech strávíme 2-3 dny v rodině původních kmenových obyvatel (!), z nichž někteří umí jenom kečujštinu a ani ne španělsky. Dále se také podíváme do hornického města Potosí a dalších míst. Po celou dobu pobytu v Cochabambě bude každý z náš ubytován v bolívijské rodině, a budeme mít tedy šanci proniknout do bolívijské kultury opravdu do hloubky. Všechny detaily si (v angličtině) můžete přečíst tady.

No a když už se dohrabu do Jižní Ameriky, nestálo by zvážit i nějakou tu cestu po okolních zemích či místech? Stálo! Pokusím se vše naplánovat a letenku koupit tak, abych se po skončení programu v Bolívii mohl na pár dní podívat do nějakého města. Zatím je největším kandidátem Rio de Janerio, ale ještě zkoumám možnosti.

Takže co mě teď čeká? Především právě plánování, výběr a koupě, letenky, očkování proti všemožným breberkám a jiné povinné zdravotní záležitosti (například jsem musel na HIV test a budu muset na očkování proti žluté zimnici), žádost o bolívijské studentské vízum (Hádejte, kde Bolívie *nemá* ambasádu. V Praze. Nejbližší je ve Vídni.) a podobné srandičky. Až se ale tím vším úspěšně prokoušu, věřím, že mě čeká nezapomenutelná cesta.

Rád bych ještě s velkým vděkem podotkl, že ani tuhle nadcházející cestu, ani samotné studium na Northwestern bych nemohl podniknout bez podpory nadací Bakala Foundation a Kellner Family Foundation. Jejich podpory si nesmírně vážím.

Hezké léto všem!

Tagy:, , , , , ,

About adamzamorem

Student Northwestern University v Evanstonu, Illinois.

Zanechat Odpověď

